Miriam Kołak-Pleśniak – absolwentka kulturoznawstwa – wiedzy o kulturze ze specjalizacją animacja kultury w Instytucie Kultury Polskiej na Uniwersytecie Warszawskim. Od 2011 roku zawodowo zajmuje się prowadzeniem komunikacji w mediach społecznościowych, promocją w obszarze kultury i działań społecznych oraz redakcją stron internetowych. Przez sześć lat zdobywała doświadczenie w Dziale Komunikacji i Promocji Narodowego Centrum Kultury. 

Obecnie pracuje w Uniwersyteckim Centrum Wolontariatu Uniwersytetu Warszawskiego oraz jest ekspertką do spraw komunikacji i członkinią Rady Programowej Mazowieckiego Programu Edukacji Kulturalnej. Prowadzi szkolenia z zakresu komunikacji i promocji instytucji kultury oraz warsztaty wydobywcze. Źródłem inspiracji i narzędzi jest niej m.in.: codzienna praca, udział w warsztatach i procesach projektowych, obserwowanie działań animatorów i animatorek kultury oraz Design Thinking.


Obszary, którymi się zajmuję: komunikacja, media społecznościowe, webwriting, edukacja kulturalna, animacja kultury, promocja kultury, promocja działań społecznych, strategia marki, strategia komunikacji i realizacja wydarzeń.


Pracuję w kulturze, bo to wciąga. Miało być na chwilę, a niedługo minie dekada.


Największy plus pracy w kulturze, to brak nudy! I możliwość poznawania oraz wspierania wielu niezwykłych ludzi, którzy naprawdę zmieniają otaczającą ich rzeczywistość. To dzięki nim czerpię energię do działania i wiarę w to, że to co robię ma sens.


Największe wyzwanie pracy w kulturze, to wielozadaniowość!


Dołączyłam do projektu, bo lubię dzielić się wiedzą, którą zdobyłam w praktyce oraz uwielbiam prowadzić szkolenia i warsztaty, które stają się przestrzenią do wymiany doświadczeń i inspiracji. Z doświadczenia wiem również, że prowadzenie działań promocyjnych i komunikacyjnych w instytucjach kultury często odbiega od scenariuszy, które zakładają źródła wiedzy i szkolenia prowadzone przez osoby niezwiązane ze światem kultury.

Skip to content